Меню сайту
ПОЛОЖЕННЯ ПРО ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД (продовження)

     85. Педагогічні працівники закладу мають право:

     самостійно обирати форми, методи, способи навчальної роботи, не шкідливі для здоров'я учнів;

     брати участь у роботі методичних об'єднань, нарад, зборів закладу та інших органів самоврядування закладу, в заходах, пов'язаних з організацією навчально-виховної роботи;

 

     обирати форми та здійснювати підвищення своєї кваліфікації; навчатися у вищих навчальних закладах і закладах системи підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

     проходити атестацію для здобуття відповідної кваліфікаційної категорії та отримувати її в разі успішного проходження атестації;

     проводити в установленому порядку науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу;

     вносити керівництву закладу і органам управління освітою пропозиції щодо поліпшення навчально-виховної роботи;

     на соціальне і матеріальне забезпечення відповідно до законодавства;

     об'єднуватися у професійні спілки та бути членами інших об'єднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;

     порушувати питання захисту прав, професійної та людської честі і гідності.

     86. Педагогічні працівники закладу зобов'язані:

     забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм з дотриманням вимог Державного стандарту загальної середньої освіти;

     контролювати рівень навчальних досягнень учнів;

     нести відповідальність за відповідність оцінювання навчальних досягнень учнів критеріям оцінювання, затвердженим МОН, доводити результати навчальних досягнень учнів до відома дітей, батьків, осіб, що їх замінюють, керівника навчального закладу;

     сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збереженню їх здоров'я;

     виховувати повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;

     виконувати статут закладу, правила внутрішнього розпорядку, умови трудового договору (контракту);

     брати участь у роботі педагогічної ради;

     виховувати в учнів шанобливе ставлення до батьків, жінок, старших за віком осіб; повагу до народних традицій та звичаїв, духовних і культурних надбань народу;

     готувати учнів до самостійного життя з дотриманням принципів взаєморозуміння, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

     дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати особисту гідність учнів та їх батьків;

     постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, рівень загальної і політичної культури;

     виконувати накази і розпорядження керівника навчального закладу, органів управління освітою;

     вести відповідну документацію.

     87. Педагогічні працівники, які систематично порушують статут, правила внутрішнього розпорядку закладу, не виконують посадових обов'язків, умови трудового договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи згідно із законодавством.

     88. Права і обов'язки інших працівників та допоміжного персоналу регулюються трудовим законодавством, статутом та правилами внутрішнього розпорядку закладу.

     89. Батьки учнів та особи, які їх замінюють, мають право:

     обирати навчальний заклад та форми навчання і виховання дітей;

     створювати батьківські громадські організації та брати участь в їх діяльності, обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування;

     звертатися до органів управління освітою, керівника закладу і органів громадського самоврядування з питань навчання, виховання дітей;

     приймати рішення про участь дитини в науковій, спортивній, трудовій, пошуковій та інноваційній діяльності закладу;

     брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навчально-виховного процесу та зміцнення матеріально-технічної бази закладу;

     на захист законних інтересів дітей в органах громадського самоврядування закладу та у відповідних державних, судових органах.

     90. Батьки та особи, які їх замінюють, є відповідальними за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти, їх виховання і зобов'язані:

     створювати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;

     забезпечувати дотримання дітьми вимог статуту закладу;

     поважати честь і гідність дитини та працівників закладу;

     постійно дбати про фізичне здоров'я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;

     виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, сім'ї, державної та рідної мов; повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів;

     виховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини.

     91. Інші права та обов'язки батьків або осіб, які їх замінюють, можуть бути обумовлені статутом закладу та відповідними договорами.

     У разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють, обов'язків, передбачених законодавством, заклад може порушувати в установленому порядку клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.

Управління закладом

     92. Керівництво закладом здійснює його директор. Керівником закладу може бути громадянин України, який має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менш як три роки, успішно пройшов атестацію керівних кадрів навчальних закладів у порядку, встановленому МОН.

     93. Керівник державного та комунального закладу і його заступники призначаються на посаду та звільняються з посади відповідним органом управління освітою згідно із законодавством.

     94. Керівник приватного закладу та його заступники призначаються засновником (власником) за погодженням з відповідним органом управління освітою.

     95. Керівник закладу:

     здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;

     організовує навчально-виховний процес;

     забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, якістю знань, умінь та навичок учнів;

     відповідає за дотримання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти, за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;

     створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;

     забезпечує дотримання вимог щодо охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, вимог техніки безпеки;

     розпоряджається в установленому порядку майном закладу та його коштами;

     підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;

     сприяє залученню діячів науки, культури, членів творчих спілок, працівників підприємств, установ, організацій до навчально-виховного процесу, керівництва учнівськими об'єднаннями за інтересами;

     забезпечує реалізацію права учнів на захист від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;

     вживає заходів до запобігання вживанню учнями алкоголю, наркотиків;

     контролює організацію харчування і медичного обслуговування учнів;

     видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;

     щороку звітує про свою роботу на загальних зборах (конференціях) колективу.

     96. Керівник закладу є головою педагогічної ради - постійно діючого колегіального органу управління закладом.

     97. Засідання педагогічної ради проводяться у міру потреби, але не менш як чотири рази на рік.

     98. Педагогічна рада розглядає питання:

     удосконалення і методичного забезпечення навчально-виховного процесу;

     планування та режиму роботи закладу;

     варіативної складової робочого навчального плану;

     переведення учнів (вихованців) до наступного класу і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;

     підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, впровадження у навчально-виховний процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду;

     участі в інноваційній та експериментальній діяльності закладу, співпраці з вищими навчальними закладами та науковими установами;

     морального та матеріального заохочення учнів (вихованців) та працівників закладу;

     морального заохочення батьків та осіб, що їх замінюють, та громадських діячів, які беруть участь в організації навчально-виховного процесу;

     притягнення до дисциплінарної відповідальності учнів (вихованців), працівників закладу за невиконання ними своїх обов'язків;

     педагогічна рада розглядає також інші питання, пов'язані з діяльністю закладу.

     99. Органом громадського самоврядування закладу є загальні збори (конференція) його колективу, що скликаються не менш як один раз на рік.

     Порядок скликання, повноваження, чисельність, склад загальних зборів (конференції) колективу визначаються статутом закладу і колективним договором.

     Загальні збори (конференція) заслуховують звіт директора про здійснення керівництва закладом, розглядають питання навчально-виховної, методичної, економічної і фінансово-господарської діяльності закладу.

     100. У закладі за рішенням загальних зборів (конференції) можуть створюватися і діяти рада закладу, діяльність якої регулюється його статутом, а також піклувальна рада, учнівський комітет, батьківський комітет, методичні об'єднання, комісії, асоціації, положення про які розробляє і затверджує МОН.

     До складу ради закладу обираються представники педагогічного колективу, учнів (вихованців) школи II-III ступеня, батьків і громадськості.

     Члени піклувальної ради закладу обираються на загальних зборах (конференціях). Склад піклувальної ради формується з представників органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій, навчальних закладів та окремих громадян.

     Піклувальна рада вживає заходів до зміцнення матеріально-технічної і навчально-методичної бази, залучення додаткових джерел фінансування закладу, поліпшення умов для організації навчально-виховного процесу, стимулювання творчої праці педагогічних працівників.

Матеріально-технічна база та фінансово-господарська діяльність

     101. Матеріально-технічна база закладу включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі.

     102. Майно, закріплене за державним або комунальним закладом, належить закладу на правах оперативного управління та не може бути вилученим у нього, якщо інше не передбачено закондавством.

     103. Фінансування закладу здійснюється його засновником (власником) або уповноваженим ним органом відповідно до законодавства.

     104. Фінансово-господарська діяльність закладу проводиться відповідно до Бюджетного кодексу України ( 2456-17 ), Законів України "Про освіту" ( 1060-12 ), "Про загальну середню освіту" ( 651-14 ) та інших нормативно-правових актів.

     105. Джерелами фінансування закладу є:

     кошти відповідного бюджету (для державних та комунальних закладів) у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення навчального процесу в обсязі, визначеному Державним стандартом загальної середньої освіти;

     кошти фізичних, юридичних осіб (для приватних закладів);

     кошти, отримані за надання платних послуг;

     доходи від реалізації продукції навчально-виробничих майстерень, навчально-дослідних ділянок, підсобних господарств, від передачі в оренду приміщень, споруд, обладнання;

     кредити банків (для приватних закладів);

     благодійні внески юридичних та фізичних осіб;

     інші джерела, не заборонені законодавством.

     106. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в закладі визначається законодавством, нормативно-правовими актами МОН та інших центральних органів виконавчої влади, до сфери управління яких належать заклади. За рішенням засновника (власника) закладу бухгалтерський облік може здійснюватися самостійно або через централізовану бухгалтерію.

     107. Заклад має право згідно із законодавством придбавати та орендувати необхідне обладнання та інші матеріальні ресурси, користуватися послугами підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, фінансувати за рахунок власних коштів заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов працівників закладу.

     108. Звітність про діяльність закладу ведеться відповідно до законодавства.

Міжнародне співробітництво

     109. Заклад за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, відповідного фінансування має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв'язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.

     Заклад має право відповідно до законодавства укладати договори про співробітництво з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об'єднаннями інших країн.

     110. Участь закладу у міжнародних програмах, проектах, учнівському та педагогічному обміні здійснюється відповідно до законодавства.

Контроль за діяльністю закладу

     111. Державний контроль за діяльністю закладу незалежно від підпорядкування, типу і форми власності здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики у сфері загальної середньої освіти.

     112. Державний контроль за діяльністю закладів усіх типів і форм власності здійснюють МОН, інші центральні органи виконавчої влади, до сфери управління яких належать заклади, Державна інспекція навчальних закладів при МОН, Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування і підпорядковані їм органи управління освітою.

     113. Основною формою державного контролю за діяльністю закладу будь-якого типу і форми власності є державна атестація закладу, яка проводиться не рідше ніж один раз на десять років у порядку, встановленому МОН.

     114. Позачергова атестація проводиться, як виняток, лише за рішенням МОН за поданням органу громадського самоврядування закладу або відповідного органу управління освітою.

     115. Атестованому закладу, що здійснює підготовку за рівнем базової або повної загальної середньої освіти, підтверджується право видачі документів про освіту державного зразка.

     116. Заклад, результати діяльності якого та/або умови організації навчально-виховного процесу не відповідають установленим державним стандартам, вважається неатестованим. Щодо такого закладу приймається рішення про проведення повторної атестації через один - два роки або зміни типу, реорганізації чи ліквідації відповідно до законодавства. Неатестований приватний заклад позбавляється ліцензії на надання освітніх послуг.

     117. У період між атестацією проводяться перевірки (інспектування) закладу з питань, пов'язаних з навчально-виховною діяльністю. Зміст, види і періодичність таких перевірок визначаються залежно від стану навчально-виховної роботи, але не частіше як два рази на рік. Перевірки з питань, не пов'язаних з навчально-виховною роботою закладу, проводяться його засновником (власником) відповідно до законодавства

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

 постановою Кабінету Міністрів України

 від 27 серпня 2010 р. N 778

ПЕРЕЛІК

 постанов Кабінету Міністрів України,

 що втратили чинність

1.       Постанова Кабінету Міністрів України від 14 червня 2000 р. N 964 ( 964-2000-п ) "Про затвердження Положення про загальноосвітній навчальний заклад" (Офіційний вісник України, 2000 р., N 24, ст. 1016).

2.        Постанова Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2001 р. N 1262 ( 1262-2001-п ) "Про внесення змін до

3.       Положення про загальноосвітній навчальний заклад" (Офіційний вісник України, 2001 р., N 40, ст. 1799).

4.        Постанова Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2009 р. N 1033 ( 1033-2009-п ) "Про внесення змін до Положення про загальноосвітній навчальний заклад" (Офіційний вісник України, 2009 р., N 75, ст. 2569).


Пошук
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
 
 
Бишівська загальноосвітня школа©2024Автор сайту Таранчук Тетяна Степанівна
Конструктор сайтів - uCoz