Меню сайту
Типові правила внутрішнього розпорядку для працівників державних навчально-виховних закладів України

ТИПОВІ ПРАВИЛА

внутрішнього розпорядку для працівників державних навчально-виховних закладів України

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Міністра освіти України

від 20.12.93 р. №455

Зміни тексту:

наказ МОН від 10.04.2000 р. № 73

 

 

 

І. Загальні положення
 1. Відповідно до Конституції України громадя­ни України мають право на працю, тобто на одер­жання гарантованої роботи з оплатою праці відпо­відно до її кількості та якості і не нижче встанов­леного державою мінімального розміру, включаю­чи право на вибір професії, роду занять і роботи відповідно до покликання, здібностей, професійної підготовки, освіти та з урахуванням суспільних по­треб.
В навчальному закладі трудова дисципліна ґрунтується на свідомому виконанні працівника­ми своїх трудових обов'язків і є необхідною умо­вою організації ефективної праці і навчального процесу.
Трудова дисципліна забезпечується методами переконання та заохочення до сумлінної праці. До порушників дисципліни застосовуються заходи дис­циплінарного та громадського впливу.

2.Ці правила поширюються на державні навчаль­но-виховні заклади України всіх рівнів: дошкільні виховні заклади; середні загальноосвітні навчаль­но-виховні заклади; професійні навчально-виховні заклади; навчальні заклади підвищення кваліфікації та перепідготовки кадрів; позашкільні навчально-виховні заклади.

3.  Метою цих Правил є визначення обов'язків пе­дагогічних та інших працівників закладів освіти, пе­редбачених нормами, які встановлюють внутрішній розпорядок в навчальних закладах. Зазначені норми
закріплені в Типових правилах внутрішнього розпо­рядку, відповідно до яких трудові колективи закладів освіти затверджують за поданням власника або упов­новаженого ним органу і профспілкового комітету свої

Усі питання, пов'язані із застосуванням пра­вил внутрішнього розпорядку, розв'язує керівник закладу освіти в межах наданих йому повноважень, а у випадках, передбачених чинним законодавством і правилами внутрішнього розпорядку, спільно або за погодженням з профспілковим комітетом.

II. Порядок прийняття і звільнення працівників

5.Громадяни України вільно обирають види діяльності, не заборонені законодавством, а також професію, місце роботи відповідно до своїх здібно­стей. Працівники закладів та установ освіти прий­маються на роботу за трудовими договорами, кон­трактами або на конкурсній основі відповідно до чинного законодавства.

6. При прийнятті на роботу власник або упов­новажений ним орган (керівник) зобов'язаний ви­магати від особи, що працевлаштовується: подання трудової книжки, оформленої у встановленому по­
рядку, пред'явлення паспорта, диплома або іншого документа про освіту чи професійну підготовку.
Військовослужбовці, звільнені зі Збройних Сил Ук­раїни, Служби безпеки України, Прикордонних
військ України, Цивільної оборони України, Управ­ління охорони вищих посадових осіб України, інших
військових формувань, створених відповідно до за­конодавства України, та військовослужбовці,
звільнені із Збройних Сил колишнього Союзу РСР і Збройних Сил держав—учасниць СНД, пред'явля­ють військовий квиток.          

Особи, які влаштовуються на роботу, що вима­гає спеціальних знань, зобов'язані подати відповідні документи про освіту чи професійну підготовку (дип­лом, атестат, посвідчення), копії яких завіряються керівником закладу освіти і залишаються в особовій справі працівника.

Особи, які приймаються на роботу в дитячі за­клади освіти, зобов'язані подати медичний висно­вок про відсутність протипоказань для роботи в ди­тячій установі.

При укладанні трудового договору забороняєть­ся вимагати від осіб, які поступають на роботу, відо­мості про їх партійну та національну прина­лежність, походження та документи, подання яких не передбачено законодавством. (Пункт 6 змінено: наказ МОН № 73 від 10.04.2000 р.)

7.  Посади педагогічних працівників заміщуються відповідно до вимог Закону України про освіту, По­ложення про порядок наймання та звільнення пе­дагогічних працівників закладів освіти, що є у за­гальнодержавній власності, затвердженого наказом Мін освіти України від 5 серпня 1993 року № 293.

8.  Працівники закладу та установ освіти можуть працювати за сумісництвом відповідно до чинного
законодавства.                                     

9.Прийняття на роботу оформляється наказом (розпорядженням) власника або уповноваженого ним органу (в тому числі призначених органами державного управління освітою), який оголошуєть­ся працівнику під розписку.

10.На осіб, які працювали понад п'ять днів, ве­дуться трудові книжки.

На тих хто працює за сумісництвом, трудові книжки ведуться за основним місцем роботи. Наосіб, які працюють на умовах погодинної оплати, трудова книжка ведеться за умови, якщо ця робота є основною.

Запис у трудову книжку відомостей про роботу за сумісництвом проводиться за бажанням праців­ника власником або уповноваженим ним органом за місцем основної роботи.

Ведення трудових книжок необхідно здійсню­вати згідно з Інструкцією про порядок ведення трудових книжок на підприємствах, в установах і організаціях, затвердженої спільним наказом Мінпраці, Мін'юсту і Міністерства соціального захисту населення України від 29 липня 1993 року №58.

Трудові книжки працівників зберігаються як до­кументи суворої звітності в закладах і установах освіти.

Відповідальність за організацію ведення обліку, зберігання і видачу трудових книжок покладається на керівника закладу освіти.

11.Приймаючи працівника або переводячи його в установленому порядку на іншу роботу, власник або уповноважений ним орган (керівник) зобов'я­заний:

а)роз'яснити працівникові його права і обов'яз­ки та істотні умови праці, наявність на робочому
місті, де він буде працювати, небезпечних і шкідли­вих виробничих факторів, які ще не усунуто, та мож­ливі наслідки їх впливу на здоров'я, його права на пільги і компенсації за роботу в таких умовах відпо­відно до чинного законодавства і колективного до­говору;

б)ознайомити працівника з правилами внут­рішнього розпорядку та колективним договором;

в) визначити працівникові робоче місце, забез­печити його необхідними для роботи засобами;

г) проінструктувати працівника з техніки безпе­ки, виробничої санітарії, гігієни праці та протипо­жежної охорони.

12.Припинення трудового договору може мати місце лише на підставах, передбачених чинним за­конодавством, та умовами, передбаченими в кон­тракті.

13.Розірвання трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органу допускається у випадках, передбачених чинним законо­давством та умовами контракту.

Звільнення педагогічних працівників у зв'язку із скороченням обсягу роботи може мати місце тільки в кінці навчального року.

Звільнення педагогічних працівників за резуль­татами атестації, а також у випадках ліквідації за­кладу освіти, скорочення кількості або штату пра­цівників здійснюється відповідно до чинного зако­нодавства.

14.   Припинення трудового договору оформляєть­ся наказом керівника закладу освіти.


15.   Власник або уповноважений ним орган (ке­рівник) зобов'язаний в день звільнення видати
працівникові належно оформлену трудову книж­ку і провести, з ним розрахунок відповідно до чин­ного законодавства. Записи про причини звільнен­ня у трудовій книжці повинні проводитись відпо­відно до формулювання чинного законодавства із посиланням на відповідний пункт, статтю зако­ну. Днем звільнення вважається останній день роботи.
Ш. Основні правила та обов'язки працівників
16.          Педагогічні працівники мають право на:
·         захист професійної честі, гідності;
·         вільний вибір форм, методів, засобів навчан­ня, виявлення педагогічної ініціативи;
·         індивідуальну педагогічну діяльність;
·          участь у громадському самоврядуванні;
користування подовженою оплачуваною відпу­сткою;
користування подовженою оплачуваною відпу­сткою;
користування подовженою оплачуваною відпу­сткою;
·         пільгове забезпечення житлом у порядку, вста­новленому законодавством;
·         одержання натуральної оплати у сільській місцевості на рівні працівників сільського госпо­дарства;
·         підвищення кваліфікації, перепідготовку, вільний вибір змісту, програм, форм навчання, організацій та установ, які здійснюють підвищення кваліфікації і перепідготовку.
17.          Працівники закладу освіти зобов'язані:
а)      працювати сумлінно, виконувати навчальний режим, вимоги статуту закладу освіти і правила внут­рішнього розпорядку, дотримуватися дисципліни праці;
б)      виконувати вимоги з охорони праці, техніки безпеки, виробничої санітарії, протипожежної без­пеки, передбачені відповідними правилами та інструкціями;
в)      берегти обладнання, інвентар, матеріали, на­вчальні посібники тощо, виховувати у дітей до­
шкільного віку, учнів та студентів бережливе став­лення до майна навчально-виховного закладу. Пра­цівники дошкільних і середніх загальноосвітніх навчально-виховних закладів в установлені строки
повинні проходити медичний огляд відповідно до чинного законодавства.
шкільного віку, учнів та студентів бережливе став­лення до майна навчально-виховного закладу. Пра­цівники дошкільних і середніх загальноосвітніх навчально-виховних закладів в установлені строки
повинні проходити медичний огляд відповідно до чинного законодавства.
шкільного віку, учнів та студентів бережливе став­лення до майна навчально-виховного закладу. Пра­цівники дошкільних і середніх загальноосвітніх навчально-виховних закладів в установлені строки
повинні проходити медичний огляд відповідно до чинного законодавства.
18.Педагогічні та наукові працівники навчаль­но-виховних закладів повинні:
а)забезпечувати умови для засвоєння вихован­цями, учнями, студентами, курсантами, слухача­ми, стажистами, клінічними ординаторами, аспі­рантами, докторантами навчальних програм на рівні обов'язкових державних вимог, сприяти роз­виткові здібностей дітей, учнів, студентів;
б)настановленням та особистим прикладом утверджувати повагу до принципів загальнолюдсь­кої моралі: правди, справедливості, відданості, пат­ріотизму, гуманізму» доброти, стриманості, працелюбства, інших доброчинностей;
в)виховувати повагу до батьків, жінки, культурно-національних, духовних, історичних цінностей
України, країни походження, державного і соціаль­ного устрою, цивілізації, відмінних від власних,
дбайливе ставлення до навколишнього середовища;
України, країни походження, державного і соціаль­ного устрою, цивілізації, відмінних від власних,
дбайливе ставлення до навколишнього середовища;
України, країни походження, державного і соціаль­ного устрою, цивілізації, відмінних від власних,
дбайливе ставлення до навколишнього середовища;
г)готувати до свідомого життя в дусі взаєморо­зуміння, миру, злагоди між усіма народами, етніч­ними, національними, релігійними групами;
д)додержуватися педагогічної етики, моралі, по­важати гідність дитини, учня, студента;
є) захищати дітей, молодь від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігати шкідливим звичкам;
ж) постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність і загальну культуру.
19.Коло обов'язків (робіт), що їх виконує кож­ний працівник за своєю спеціальністю, кваліфіка­цією чи посадою, визначається посадовими інструк­ціями і положенням, затвердженими в установле­ному порядку кваліфікаційними довідниками посад службовців І тарифно-кваліфікаційними довідника­ми робіт і професій робітників, положеннями і правилами, внутрішнього розпорядку відповідного закладу освіти та умовами контракту, де ці обов'яз­ки конкретизуються.


Пошук
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
 
 
Бишівська загальноосвітня школа©2024Автор сайту Таранчук Тетяна Степанівна
Конструктор сайтів - uCoz